آرشیو مهر ماه 1401

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی و تجهیزات یونیت دندانپزشکی

این دستگاه شامل نگهدارنده بالا و پایین با بلوکهای بزرگ اکریلیک است. هنگامی که نگهدارندهها در دهان قرار میگیرند، بیمار باید فک پایین را به سمت جلو حرکت دهد تا بتواند دهانش را راحت ببندد. این دستگاه شامل الحاقات کوچکی است که به داخل دندانهای جلویی در فک بالا در بیماران دچار دیپ بایت متصل میشود. روش کار آن مانند نگهدارندههای بازکنندهی فک است با این تفاوت که توسط بیمار قابل جدا شدن نیست. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم از آنجایی که بایت توربوها متحرک نمیباشند، معمولاً سریعتر از نگهدارندههای بازکننده مشکل دیپ بایت را برطرف میکنند. یک دستگاه ثابت (چسبیده) است که برای دندانهای بالایی به منظور ایجاد فضای بیشتر استفاده میشود و از کشیدن دندان در آینده جلوگیری میکند. این دستگاه اغلب همراه با دستگاه MSX در فک پایین استفاده میشود. از چنین روشی معمولاً در بیماران مبتلا به نامرتبی متوسط تا شدید دندانها و کم بودن قوس دندانها استفاده میشود. دیمکس معمولاً تا 9 ماه در دهان باقی میماند و بریسها چند ماه پس از متصل کردن آن در دهان قرار میگیرند.

آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی و تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل از بهترین شاخه ها در بازار کار است. در اصل این دستگاهها در حال بروز رسانی و با امکانات بالا وارد ایران میشوند که در صورت خرابی مکانیک آن قابل تعویض است و در صورت خرابی برد هر یک از اجزای الکترونیکی قابل عیب یابی و تعمیر میباشد. آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی شامل دو بخش تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای پزشکی و آزمایشگاهی است. بیشترین تاکید در آموزش تعمیر لوازم پزشکی تعمیرات برد دستگاههای پزشکی میباشد. در اصل این دوره شامل آموزش تعمیر برد دستگاه سی تی اسکن، آموزش تعمیر برد لوازم آزمایشگاهی، تعمیر تجهیزات بیمارستانی، دستگاه آندوسکوپی، آموزش تعمیر دستگاه الکتروشوک و تعمیرات اتوکلاو میباشد. بعد از شناخت قطعات الکترونیکی سراغ ابزارها جهت تست و اندازه گیری و درآوردن و جازدن آنها میپردازیم. سپس سراغ بردهای تغذیه، سوئیچینگ، مدار پاور، بردهای اینورتر در لوازم پزشکی میپردازیم. حداقل در کارگاه با ۷ مدل مدار تغذیه آشنا شده و بعد از آن عیب یابی برد را شروع میکنیم.

در اکثر مواقع سیستم اصلاح غیر تماسی استفاده می شود زیرا لحیم کاری مستلزم مهارت قابل توجهی در این زمینه می باشد. بطور کلی دو نوع لحیم کاری غیر تماسی وجود دارد: لحیم کاری مادون قرمز و لحیم کاری یا هوای گرم. مقاومت های SMD با دقت 5% با سه عدد(دو عدد شاخص و یک ضریب) روی آن ها مقدارشان مشخص می شود. اغلب اعداد به رنگ سفید روی زمینه سیاه قرار دارند ولی از رنگ های دیگر نیز ممکن است استفاده شود.اغلب یک طرف قطعه روکش دارد و رنگ شده است که به سمت بیرون قرار می گیرد. برای مقاومت های با دقت 1% از کد EIA-96 استفاده می شود زیرا کد سه رقمی ممکن است حاوی اطلاعات کافی نباشد. این کد شامل دو عدد و یک حرف می باشد. دوعدد جایگاه مقدار در توالی E96 را نمایش می دهند و حرف ضریب را مشخ می کند. خازن های غیر الکترولیتی معمولا علامت گذاری نشده اند و تنها راه مطمئن برای تشخیص ظرفیت آنها جدا کردن آنها از برد و اندازه گیری آنها با ظرفیت سنج یا پل مقومتی می باشد.

قبل از کاشت ایمپلنت دندان چه باید کرد؟ قدم اول برای کاشت ایمپلنت دندان مراجعه به یک پزشک متخصص در این زمینه می باشد. در این مرحله پزشک موظف است که بیمار را در رابطه با نحوه ی عمل جراحی، نوع ایمپلنت، برند ایمپلنت، قیمت، وضعیت دندان ها و استخوان فک و.. دندانپزشک برای آگاهی از وضعیت ندان های شما عکس رادیولوژی را تجویز می کند و شما باید در اولین فرصت نسبت به انجام آن اقدام کنید. پس از گرفتن عکس رادیولوژی و مشاهده آن توسط دندانپزشک نوبت بعدی برای مراجعه جهت عمل کاشت دندان به شما داده می شود. البته در صورتی که دندان یابافت لثه ی شما از بیماری دیگری رنج می برد و قبل از عمل جراحی کاشت دندان اقدامات لازم برای درمان آن ها در اولویت قرار میگیرد. پس از درمان کامل نوبت به کاشت ایملنت دندان می رسد. در صورتی که نیاز مند به کاشت دندان باشید قدم اول برای این امر مراجعه به دندانپزشک و معاینه توسط یک پزشک متخصص است.

باعث خوشحالی است که تعمیرات این تجهیزات توسط مهندسان پزشکی انجام گیرد که تخصص کافی در این حیطه دارند. اکنون که افرادی تنها به واسطه آموختن کارهای فنی تعمیرات را انجام می دهند، اطلاعات نادرستی را از کارها و فنون به بازارکار منتقل کرده و متاسفانه تعدادی از دندانپزشکان هم بر اساس همین اطلاعات اشتباه عمل می کنند. اگر این بخش به عهده افراد متخصص باشد حتما بهتر خواهد بود و همچنین نگهداری تجهیزات مختلف آن بسیار بهتر صورت خواهد گرفت. متاسفانه هنوز تعدادی از دندانپزشکان اطلاعات و علم کافی در زمینه نگهداری تجهیزات خود ندارند و یا به صورت صحیح کارهای مربوط به نگهداری را انجام نمی دهند. این مورد علاوه بر اینکه باعث هزینه های مالی ناشی از خراب شدن های دستگاه می شود، بر کیفیت کار دندانپزشکان نیز تاثیر می گذارد. تجهیزات دیگر دندانپزشکی مانند ساکشن، آمالگاماتور و… به اندازه تجهیزات توضیح داده شده خرابی ندارند، اما به طور کلی تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی بسیار مهم و همچنین با تعداد بالاست. • برای ورود به بازارکار بخش های مختلف این رشته، تجهیزات یونیت دندانپزشکی چگونه می توان آموزش دید؟ از نظر من بهتر است چند واحد به واحدهای دروس دانشگاهی در زمینه این تجهیزات اضافه شود. اضافه کردن واحدهای مربوط به تجهیزات دندانپزشکی به رشته مهندسی پزشکی می تواند ریشه ای تر و مفیدتر باشد.

۳. توجه به سلامت مردم و رفاه آنان از جمله وظایف دولت است آنچه امروز مردم و جامعه ما با آن دست به گریبان است علاوه بر برخی دشمنیها، ناشی از عدم تدبیر نامناسب امور است. در همین راستا از مسئولین عالی رتبه اتخاذ سیاستهای صحیح و اجرای درست امور را خواستاریم. ۵.اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی (و دندانپزشکی) میبایست با اطلاع رسانی صحیح اقدامات و تصمیمات، ضمن بازگشت آرامش ،اطمینان در بین مدیران محترم شرکت ها و همکاران دندانپزشک و در نهایت بین مردم را ایجاد نماید. وجود اطلاعات شفاف بدون شک جلوی سود جویی های غیرمتعارف و زیاد طلبی ها را خواهد گرفت. با نهادها، شرکتها و افرادی که سود خود را در تهدید سلامت و امنیت مردم می بینند مورد درخواست همگان میباشد. با نظارت دقیق تر زمینه التهاب در افزایش قیمت مواد مصرفی وسایل و تجهیزات را از بین برده و نقش خود را در ارائه خدمات مناسب به مردم عزیز ایفا نماید. ۷. انجمن دندانپزشکی ایران با تاکید بر مسیر میانه روی و پرهیز از رفتارهای شعاری و بی نتیجه ، هرگونه همکاری با مسئولان در وزارت بهداشت و اتحادیه را برای انجام بهتر امور وظیفه خود میداند. حضور انجمن مادر و تصمیمات آن که بر اساس تصمیمات جمعی اتخاذ میشود ، فرصتی است تا با کمک و همیاری آن بخشی از مشکلات کشور در حوزه دندانپزشکی مرتفع گردد. در پایان از همکاران عزیز میخواهم با خویشتن داری و پرهیز از تعجیل در تهیه مواد مصرفی و تجهیزات زمینه ساز بازگشت آرامش در حوزه کاری خود شوند. مشکل امروز ما بخشی از مشکلات بزرگ کشور است و حل شدن آن در گرو همکاری دولت و آحاد اقشار و گروههای اجتماعی است بیایید همه با هم در این مقطع وظیفه خود را به درستی به انجام رسانیم.

موتورها به اهرمی وصل هستند که با حرکت موتور این اهرم چرخیده و به جلو و عقب رفته و با برخورد زائده های انتهایی آن به میکروسوئیچ ها حرکت متوقف می شود. معمولا با انجام یک سری تنظیمات می توان دامنه حرکات صندلی را معین نمود . معمولا جهت اطمینان بیشتر از میکروسوئیچ ایمنی نیز استفاده می شود تا در صورتی که میکروسوئیچ اول عمل نکرد این میکروسوئیچ مدار را قطع نماید و بدین ترتیب حرکت اصلی را متوقف کند . معمولا صندلی دارای یک وضعیت صفر است . دومین سیستم حرکت صندلی سیستم پنوماتیک است که کاملا هیدرولیک بوده و با روغن کار می کنند. 1-سیستم فرمان صندلی: ازسه کلید دوحالته که یکی فرمان بالاوپایین کفی صندلی ودیگری فرمان جلوعقب وکلید سوم به وضعیت صفر(ZERO POSITION)معروف است که دریک لحظه به هر دو موتور پشتی وکفی فرمان می دهد که به حالت اولیه برگرد. 2-الکتروموتور کفی: یک الکتروموتور چپگرد، راستگرد است و همچنین دارای بورد الکترونیکی که برای حرکت بالا و پایین در زیر صندلی قرار گرفته است.

از یک نوع چسب مخصوص استفاده میشود تا براکتها به دندانها متصل شوند. این چسب به اندازه کافی قوی میباشد تا بریسها را در طول درمان در موقعیت خود حفظ نماید، اما نباید زیاد محکم باشند زیرا که پس از اتمام درمان، بریسها باید برداشته شوند. براکتهای توربو لوازمی هستند که برای کاهش اوربایتهای (عدم تراز بودن ردیفهای دندانی) عمیق استفاده میشوند. این ابزار مانع گاز گرفتن بیمار توسط دندانهای عقبرفته میشود، این امر باعث میشود بهطور طبیعی دندانهای عقبرفته جلو آیند و در نتیجه عدم تراز دندانها اصلاح گردد. براکت توربو از براکت های کوچک فلزی متشکل شده که در پشت دندانهای جلوی فک بالا نصب میشوند. آنها بسیار مؤثر هستند چون به راحتی جدا نمیشوند. با این حال، ممکن است در ابتدا آنها در هنگام غذا خوردن برای بیمار مشکلاتی را ایجاد کنند. توصیه میکنیم در طول این دوره کوتاه، از غذاهای نرم استفاده نمایید. انتظار میرود ظرف چند ماه موقعیت دندانها اصلاح گردد.

دستگاه یونیت دندان پزشکی، کاربرد زیادی در این حوزه دارد که از بخشهای مختلفی تشکیل شده است. یونیت دندانپزشکی قیمت نسبتاً بالایی دارد، اما میتوان ادعا کرد که قیمت یونیت دندان پزشکی، به نسبت کارایی بالایی که دارد مناسب میباشد. تجهیزات لابراتوار دندانپزشکی در ادامه ویژگیها و اجزای یونیت صندلی دندانپزشکی را به طور مفصلتر معرفی خواهیم کرد. یونیت دندان پزشکی باید به صورت مرتب ضدعفونی شود از فاکتورهای مهم آن این است که بتواند در برابر ضدعفونی های مکرر شکل ظاهری خود را حفظ و تغییری در ظاهر آن ایجاد نشود. و همچنین راحتی در ضدعفونی کردن سطح آن بسیار مهم است. البته راحتی بیمار و دندانپزشک هنگام استفاده از آن نیز بسیار مهم است. و اینکه قیمت مناسب برای تهیه این دستگاه مقدم بر تمام ویژگی های گفته شده است. حال با وجود اینکه دندانپزشک اغلب وقت خود را در مطب و در کنار بیمار میباشد و وقت زیادی ندارد. اگر نیاز به خرید یونیت دندانپزشکی داشته باشد باید وقت زیادی را صرف جستجو برای یافتن یک نمونه با کیفیت قرار دهد.

  • برند ایمپلنت مربوطه
  • ادارات فرهنگی
  • مولت پرداخت کامپوزیت، با قیمت: 200000 تومان
  • ست کامل سرم شستشو سوپا مخصوص بیمار
  • مانیتورهای علامت حیاتی
  • آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند؟

خصوصا در هنگام جرمگیری کردن، میزان پاشیدن ذرات آب و قطرات خون حتی تا یک متر دورتر از محل درمان هم ممکن است. برای آشنایی با جرمگیری دندان، این مقاله را از دست ندهید. بنابراین نیاز است که تمام دستگاهها بلافاصله بعد از هر بیمار با کمک دستگاههای مخصوص استریل شود. کاری که در بسیاری مراکز بخاطر جلوگیری از استهلاک وسایل انجام نمیشود. و گاها بیش از 20 بیمار با یک توربین (دستگاه تراش دندان) درمان میشوند. تمام کاورهای صندلیها باید برای هرفرد تعویض شوند، افراد با پوشش کاوری مناسب وارد اتاق درمان شوند، همه سطوح با مواد مخصوص پاکسازی و ضدعفونی شوند تا ذرات میکروسکوپی هم پاک شوند. تمام این اقدامات و دهها کار دیگر زمانبر و هزینهبر هستند. قبل از هرچیز سلامتی بیماران ما برایمان مهم است، پس برایش هزینه میکنیم و از هیچ اقدامی کوتاه نمیآییم. پس ما نمیتوانیم ویزیت رایگان یا خدمت ارزان قیمت ارایه بدهیم. اما بهصورت منظم، برای خدمات مختلف جشنواره داریم و از دستمزدمان تخفیف در نظر میگیریم تا در این شرایط نابسامان اقتصادی، بتوانیم کمکی کنیم و مراجعینمان درمانی درست و اصولی و ایمن را تجربه کنند.برای اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

 

لپ تاپ اچ پی استوک و همه چی در مورد آن

افرادی که کار گیمینگ به صورت حرفهای انجام میدهند و همچنین کسانی که از نرم افزارهای سه بعدی سازی و مهندسی مانند CAD و Maya و 3D Max و… استفاده میکنند، گرافیستهایی که رندرینگ و ویرایش تصویر و فیلم را به صورت حرفهای انجام میدهند، خرید و فروش لپ تاپ استوک میتوانند از کامپیوتر ورک استیشن استفاده کنند. رایانه شخصی بیشتر برای انجام کارهایی مانند ایمیل، وب گردی و پردازش کلمات قوی کاربرد دارد، اما یک ورک استیشن قدرت بیشتری دارد. این دستگاه می تواند از طریق CAD، انیمیشن، تجزیه و تحلیل داده ها و رندرهای واقع گرایانه و همچنین ایجاد و ویرایش فیلم و صدا کار کند. از لحاظ سخت افزاری هم ورک استیشن ها بسیار قوی هستند، مثلا کارت گرافیک یا مادربوردهای حرفهایتری در ورک استیشن ها استفاده میشود. مهمترین تفاوت کامپیوترهای شخصی و ورک استیشن، کارت گرافیک های NVIDIA Quadro و Geforce است. همچنین استفاده از NVIDIA Tesla GPU در آنها امکان پذیر است.

  • دو پورت USB نسل سوم
  • پردازنده مرکزی (CPU): Intel از نوع Core i7 با مدل 8565U
  • وزن : 2.2 کیلوگرم
  • سیستم عامل :ویندوز 10 پرو

این مدلها از پردازندههای Intel Core استفاده میکنند و AMD Ryzen معمولا در مدلهای قدیمی این سری استفاده میشود. لنوو همچنان به فروش نسخههای ۱۵ و ۱۷ اینچی Legion Y740 تحت نامگذاری قبلی که مبتنی بر پردازندههای نسل نهم اینتل بودند هم ادامه میدهد. قیمت لپ تاپ لنوو لژیون با توجه به مشخصات و مجموعه ویژگیّهای مدلهایش، جذابتر است و کاربران زیادی را به سمت خود جذب میکند. لپ تاپهای لژیون را میتوانید در اندازه صفحه نمایش ۱۵ و ۱۷ اینچی و با ترکیبی از طرحهای متمایز، ویژگیّای بیشتر و به طور خاص، برای مخاطبین بازی دریافت کنید. این لپ تاپها نسبت به مدلهای IdeaPad Gaming که تاکنون از این برند دیده بودید، بهتر و جذابتر هستند. قبل از خرید یک لپ تاپ، هدفتان را تعیین کنید. انتظارتان از داشتن لپ تاپ چیست؟ قصد انجام چه کاری با لپ تاپ تان دارید؟ آیا بودجه ای برای خرید لپ تاپ خود در نظر گرفته اید؟ جالب است بدانید، در سراسر دنیا، معیار اساسی بسیاری از کاربران برای خرید یک لپ تاپ، قیمت آن است.

زدبوک اچ پی HP ZBook 17 G2 موفقیت بزرگی است. شاسی بسیار محکم، مونتاژ دقیق برای قطعاتی با توان مصرف و حرارت بالا و هنوز هم بسیار خنک است. HP موفق به ایجاد ثبات با تحرک بالا شده است. صفحه نمایش مقاوم در برابر پیچ خوردگی و لولا های صفحه که محکم هستند و به راحتی باز و بسته می شوند. سطوح فلزی بسیار خوب به نظر می رسند و هنوز هم جلوه ای بسیار با وقار را به نمایش می گذارد که کاربران می توانند با افتخار کیفیت طراحی را مشاهده و به رخ بکشند. گواهی ۱۱۵۰۰۰ ساعت آزمایش از طریق فرآیند HP Total Test برای مقاومت بدنه و لولا ها. ZBook 17 G2 سیستم خنک کننده ویژه ای دارد. این سیستم خنک کننده در اکثر بخش زیرین لپ تاپ جریان دارد و قسمتی از وزن دستگاه فدای کیفیت خنک کنندگی این خنک کننده کارآمد شده است. طراحان و مهندسان می توانند کانفیگ های مختلف را بسته به نیاز خود، در این لب تاب پیاده سازی کنند. HP در حال حاضر مجهز به مجموعه ZBook مجدد با اضافه G۲ همراه با پاسخهای گرافیکی حرفهای از AMD است. ZBook ۱۷ G۲ از نسخه بالای AMD FirePro M۶۱۰۰ “ استفاده میکند که تقریبا یک جایگزین با قیمت مشابه برای the Quadro K۶۱۰M است، که دیگر در دسترس نیست. دلار)، این قیمت حتی ارزانتر از the Quadro K۱۱۰۰M در configurator محصول HP است. علاوه بر راهحل گرافیکی اختصاصی، شما اساسا میتوانید از فایل Intel Graphics HD Intel استفاده کنید، که در سی پی یو ادغام میشود. با این حال، دومی نمیتواند صفحه نمایش DreamColor یکپارچه را هدایت کند ، خرید و فروش لپ تاپ دست دوم بنابراین در پیکربندی بازبینی ما غیر فعال میشود.

تمامی این ویژگی ها صفحه نمایش 15 HP ZBook را به یک صفحه نمایش درجه یک برای طراحی گرافیکی کرده است. کاربرانی که نیاز به سیستمی قوی برای وظایف علمی، انجام ویرایشها و محتوا ی گرافیکی حرفه ای دارند، زی بوک می تواند بعنوان گزینه ای کلاسیک انتخاب شود. 15 HP ZBook به غیر از پورت Thunderbolt دارای سه پورت USB 3.0، اسلات هوشمند، اترنت، پورت قفل Kesinsington، اسلات کارت نیمه پنهان SD، یک پورت USB 2.0، DisplayPort ، یک پورت VGA و یک کارت خوان نیز می باشد. همچنین 15 HP ZBook می تواند تا چندین نمایشگر خارجی را هم پشتیبانی کند. UMTS/HSPA تعبیه شده اند. صفحه کلید 15 HP ZBook فوق العاده سبک و از جنس کریستال می باشد که با استاندارد صفحه کلید ایالات متحده (QWERTY) طراحی شده است. کلیدهای جهت دار عمودی نسبتا کوچک هستند و خیلی نزدیک به یکدیگر قرار دارند. کلید ها نسبتا سفت می باشند و برچسب های کلید به راحتی قابل خواندن است (با کنتراست بسیار بالا).

  • معایب: عمر باتری نامطلوب/حافظه داخلی کم ظرفیت
  • CPU: 1 80486DX2
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1660 - 6GB
  • مناسب کارهای رندرینگ حرفهای
  • ظرفیت حافظه RAM:4 گیگابایت
  • HP Stream 11
  • صفحهنمایشی ۱۱.۶ اینچی با وضوح تصویر HD
  • لپ تاپ Acer Swift 3 (2020)

این سری برای مشاغل کوچک و متوسط ساخته شدن و از سری hp Elitebook ارزانتر هستن. درسالهای اخیر، تهیهی لپتاپهای قدرتمند و قابل حمل، یکی از چالشهای تولید کنندگان لپتاپ بودهاست. دقیقاً بههمین دلیل است که لپتاپهای HP ProBook طی چند سال گذشته به گزینهای محبوب تبدیل شدهاند. یکی از مدلهای این سری پروبوک 450 است. لین لپ تاپ هر ساله با پردازنده های روز دنیا، به بازار عرضه میشود و مناسب کاربران تجاری و خانگی میباشد. جدیدترین مدل این لپ تاپ ProBook 450 G8 است که بدنهای از جنس پلاستیک، سبک و درعین حال مقاوم را دارد. اچ پی در طراحی سری Pavilion، سعی کرده است تا نیاز تمامی کاربران رو در نظر بگیرد. این لپ تاپ ها به دلیل تنوع بالایی که دارند، هم مناسب کاربران حرفه ای است و هم مناسب کاربران عمومی و خانواده ها. شما متناسب با نیاز های خود در بخش های زیر میتوانید کالای مورد نظر خود رو از سری hp Pavilion انتخاب کنید.

  1. طیف گسترده ای از محصولات
  2. ۱.۷۵ کیلوگرم وزن
  3. حفظ حریم خصوصی
  4. رزولوشن پایین نمایشگر
  5. اندازه : ۲ اینچ در ۱۰٫۵ اینچ در ۰٫۹ اینچ
  6. Asus ROG Strix G15 G513QR
  7. کیبرد لپتاپ لنوو-آی بی ام

موردی که بدون شک باید دنبال آن بروید لپ تاپ های لنوو است. این لپ تاپ ها به کیفیت، دوام و استاندارد خود معروف هستند. می توانید جدیدترین نرم افزارهای موجود در لپ تاپ های لنوو را بیابید. شما می توانید هنگام خرید لپ تاپ های Lenovo سیستم مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشید. با چندین ویژگی موجود، می توانید یکی از ویژگی های مورد نیاز در سیستم خود را داشته باشید. ابتدا باید درباره هدف خرید لپ تاپ لنوو تصمیم بگیرید. اگر اهل بازی هستید یا سیستمی را نیاز دارید که از کارت گرافیک بالا پشتیبانی کند، می توانید سراغ لپ تاپ های مخصوص بازی بروید. این مدل ها عموماً دارای فضای ذخیره سازی بالایی هستند. همچنین می توانید بسیاری از نرم افزارهای مختلف را در چنین سیستمی بارگیری کنید. از طرف دیگر، اگر برای اهداف تجاری به لپ تاپ نیاز دارید، می توانید به سراغ لپ تاپ های تجاری بروید. آن ها برنامه های زیادی دارند که کار با آن ها را بسیار آسان می کند.

  • سایر توضیحات پردازنده مرکزی (CPU)
  • HP ProBook 4710s
  • قدیمیشدن مدل نسبت به مدلهای به روز موجود در بازار
  • پردازنده مرکزی قدرتمند
  • پردازنده Intel Core i7-5500U
  • ترفندهای ویندوز 10 - 11
  • امکان مقایسه کالاها با هم
  • صفحه نمایش:۱۵٫۶ inch HD Display, 1366 x 768 Pixels Resolution

پس اگر روی دنبال یک لپ تاپ با قیمت مناسب از برند ایسوس هستید لپ تاپ ایسوس مدل X543MA گزینه مناسبی برای شماست. این لپ تاپ فقط حدود 2 کیلوگرم وزن دارد به همین دلیل میتواند گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است از لپ تاپ خود را حمل میکنند. اگرچه جنس بدنه از پلاستیک است اما کیفیت و استحکام آن حس آلومنیوم را القا میکند. نمایشگر این لپ تاپ 15.6 ایچی و با کیفیت Full HD است و روکش مات است که برای تماشای فیلم بسیار عالی است. در کنار آن اسپیکر های SonicMaster صدای باکیفیت را برایتان فراهم میکنند. کیبوردهای جزیرهای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یکتکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمانهای لمسی، باعث شده است این لپ تاپ گزینه مناسب برای تایپ و یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد. پورتها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورتهای معمولی مثل USB 3.0 ,USB 2.0 و LAN در این لپ تاپ وجود دارد.

صدای پخش شده از این اسپیکرها استریو و با کیفیت و قدرت فوقالعاده میباشد. در سمت چپ پورت SD کارت, پورت Fire wireو پورت USB 3.0 و در انتها Express card و درایو DVD قرار گرفته است. در سمت راست یک پورت USBو پورت مشترک USB/ESATA و قفل کنزیگتون و همینطور ورودی 3.5 میلیمتری میکروفن و هدفون و smart card که برای کارت الکترونیکی میباشد قرار داده شده است. در قسمت پشتی لپ تاپ EliteBook 8470p اچ پی نیز یک پورت شبکه و VGA تعبیه شده است. لپ تاپ اچ پی استوک شرکت اچ پی از نرم افزار امنیتی محرمانهای بهره میبرد که به صورت سنسور اثر انگشت میباشد و کاربر میتواند بر روی لپ تاپ و با برنامههای انتخابی خود قفل بگذارد. در قسمت پایینی باتری نیز ورودی سیم کارت در نظر گرفته شده که با قرار دادن سیم کارت در آن کاربر میتواند از امکانات اینترنت بدون سیم و یا مکالمه تلفنی بهره ببرد.

این لپ تاپ را 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظه SSD همراهی میکند و کارت گرافیک نیز 6 گیگابایت GeForce RTX 3060 GDDR است. این سخت افزار بدون شک از پس همه کارها به خوبی برمیآید و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. نمایشگر این مدل 17.3 اینچی از نوع IPS LCD است و از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی میکند تا محتوا روانتر به نمایش دربیاید. پس اگر یک لپ تاپ همه فن حریف میخواهید که هم بتواند در برنامه نویسی همراه شما باشد و هم بتوانید با آن بازیهای سنگین را اجرا کنید حتما به فکر خرید این مدل باشید. اگر محدودیت بودجه ندارید و لپ تاپی عالی برای بازی کردن، انجام کارهای گرافیکی یا برنامه نویسی از ایسوس میخواهید حتما نگاهی به این لپ تاپ جذاب داشته باشید. این دستگاه از نمایشگری 16 اینچی با رزولوشن QHD و پنل IPS LCD استفاده میکند. این پنل نرخ نوسازی 165 هرتزی دارد و از نوع مات است.

این شرکت توسط Stan Shih به همراه همسر و دوستانش تاسیس شد و آنها آن را Multitech نامیدند، مولتی تک وارد تجارت یا ایجاد رایانه ها نشد، اما در عوض بر ایجاد نیمه رساناها و سایر قطعات الکترونیکی تمرکز داشت. در نهایت این شرکت به اندازهای بزرگ شد که بتواند رایانه شخصی خود را بسازد و در سال 1987 نام خود را به Acer تغییر داد. لپ تاپ های ایسر از نظر کارایی و کیفیت بهترین هستند. لپ تاپ ایسر Acer دارای باتری هایی با عمر طولانی هستند که یکی از مهم ترین ویژگی ها برای هر کاربر لپ تاپ است. اولین مزیت لپ تاپ ایسر Acer این است که عمر باتری بسیار خوبی دارد، به این معنی که می توانید ساعت ها از لپ تاپ خود بدون نیاز به شارژ مجدد باتری استفاده کنید. لپ تاپ استوک hp zbook 15 g3 دومین مزیت لپ تاپ های ایسر این است که بسیار مقرون به صرفه هستند و نسبت به برندهای دیگر مانند Dell یا HP قیمت کمتری دارند.

 

فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی پیشرودنت و تجهیزات عکاسی دندانپزشکی

این دستگاه شامل نگهدارنده بالا و پایین با بلوکهای بزرگ اکریلیک است. هنگامی که نگهدارندهها در دهان قرار میگیرند، بیمار باید فک پایین را به سمت جلو حرکت دهد تا بتواند دهانش را راحت ببندد. این دستگاه شامل الحاقات کوچکی است که به داخل دندانهای جلویی در فک بالا در بیماران دچار دیپ بایت متصل میشود. فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی پیشرودنت روش کار آن مانند نگهدارندههای بازکنندهی فک است با این تفاوت که توسط بیمار قابل جدا شدن نیست. از آنجایی که بایت توربوها متحرک نمیباشند، معمولاً سریعتر از نگهدارندههای بازکننده مشکل دیپ بایت را برطرف میکنند. یک دستگاه ثابت (چسبیده) است که برای دندانهای بالایی به منظور ایجاد فضای بیشتر استفاده میشود و از کشیدن دندان در آینده جلوگیری میکند. این دستگاه اغلب همراه با دستگاه MSX در فک پایین استفاده میشود. از چنین روشی معمولاً در بیماران مبتلا به نامرتبی متوسط تا شدید دندانها و کم بودن قوس دندانها استفاده میشود. دیمکس معمولاً تا 9 ماه در دهان باقی میماند و بریسها چند ماه پس از متصل کردن آن در دهان قرار میگیرند.

آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی و تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل از بهترین شاخه ها در بازار کار است. در اصل این دستگاهها در حال بروز رسانی و با امکانات بالا وارد ایران میشوند که در صورت خرابی مکانیک آن قابل تعویض است و در صورت خرابی برد هر یک از اجزای الکترونیکی قابل عیب یابی و تعمیر میباشد. آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی شامل دو بخش تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای پزشکی و آزمایشگاهی است. بیشترین تاکید در آموزش تعمیر لوازم پزشکی تعمیرات برد دستگاههای پزشکی میباشد. در اصل این دوره شامل آموزش تعمیر برد دستگاه سی تی اسکن، آموزش تعمیر برد لوازم آزمایشگاهی، تعمیر تجهیزات بیمارستانی، دستگاه آندوسکوپی، آموزش تعمیر دستگاه الکتروشوک و تعمیرات اتوکلاو میباشد. بعد از شناخت قطعات الکترونیکی سراغ ابزارها جهت تست و اندازه گیری و درآوردن و جازدن آنها میپردازیم. سپس سراغ بردهای تغذیه، سوئیچینگ، مدار پاور، بردهای اینورتر در لوازم پزشکی میپردازیم. حداقل در کارگاه با ۷ مدل مدار تغذیه آشنا شده و بعد از آن عیب یابی برد را شروع میکنیم.

در اکثر مواقع سیستم اصلاح غیر تماسی استفاده می شود زیرا لحیم کاری مستلزم مهارت قابل توجهی در این زمینه می باشد. بطور کلی دو نوع لحیم کاری غیر تماسی وجود دارد: لحیم کاری مادون قرمز و لحیم کاری یا هوای گرم. مقاومت های SMD با دقت 5% با سه عدد(دو عدد شاخص و یک ضریب) روی آن ها مقدارشان مشخص می شود. اغلب اعداد به رنگ سفید روی زمینه سیاه قرار دارند ولی از رنگ های دیگر نیز ممکن است استفاده شود.اغلب یک طرف قطعه روکش دارد و رنگ شده است که به سمت بیرون قرار می گیرد. برای مقاومت های با دقت 1% از کد EIA-96 استفاده می شود زیرا کد سه رقمی ممکن است حاوی اطلاعات کافی نباشد. این کد شامل دو عدد و یک حرف می باشد. دوعدد جایگاه مقدار در توالی E96 را نمایش می دهند و حرف ضریب را مشخ می کند. خازن های غیر الکترولیتی معمولا علامت گذاری نشده اند و تنها راه مطمئن برای تشخیص ظرفیت آنها جدا کردن آنها از برد و اندازه گیری آنها با ظرفیت سنج یا پل مقومتی می باشد.

قبل از کاشت ایمپلنت دندان چه باید کرد؟ قدم اول برای کاشت ایمپلنت دندان مراجعه به یک پزشک متخصص در این زمینه می باشد. در این مرحله پزشک موظف است که بیمار را در رابطه با نحوه ی عمل جراحی، نوع ایمپلنت، برند ایمپلنت، قیمت، وضعیت دندان ها و استخوان فک و.. دندانپزشک برای آگاهی از وضعیت ندان های شما عکس رادیولوژی را تجویز می کند و شما باید در اولین فرصت نسبت به انجام آن اقدام کنید. پس از گرفتن عکس رادیولوژی و مشاهده آن توسط دندانپزشک نوبت بعدی برای مراجعه جهت عمل کاشت دندان به شما داده می شود. البته در صورتی که دندان یابافت لثه ی شما از بیماری دیگری رنج می برد و قبل از عمل جراحی کاشت دندان اقدامات لازم برای درمان آن ها در اولویت قرار میگیرد. پس از درمان کامل نوبت به کاشت ایملنت دندان می رسد. در صورتی که نیاز مند به کاشت دندان باشید قدم اول برای این امر مراجعه به دندانپزشک و معاینه توسط یک پزشک متخصص است.

باعث خوشحالی است که تعمیرات این تجهیزات توسط مهندسان پزشکی انجام گیرد که تخصص کافی در این حیطه دارند. اکنون که افرادی تنها به واسطه آموختن کارهای فنی تعمیرات را انجام می دهند، اطلاعات نادرستی را از کارها و فنون به بازارکار منتقل کرده و متاسفانه تعدادی از دندانپزشکان هم بر اساس همین اطلاعات اشتباه عمل می کنند. اگر این بخش به عهده افراد متخصص باشد حتما بهتر خواهد بود و همچنین نگهداری تجهیزات مختلف آن بسیار بهتر صورت خواهد گرفت. متاسفانه هنوز تعدادی از دندانپزشکان اطلاعات و علم کافی در زمینه نگهداری تجهیزات خود ندارند و یا به صورت صحیح کارهای مربوط به نگهداری را انجام نمی دهند. این مورد علاوه بر اینکه باعث هزینه های مالی ناشی از خراب شدن های دستگاه می شود، بر کیفیت کار دندانپزشکان نیز تاثیر می گذارد. تجهیزات دیگر دندانپزشکی مانند ساکشن، آمالگاماتور و… به اندازه تجهیزات توضیح داده شده خرابی ندارند ، تجهیزات دندانپزشکی دست دوم تهران اما به طور کلی تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی بسیار مهم و همچنین با تعداد بالاست. • برای ورود به بازارکار بخش های مختلف این رشته، چگونه می توان آموزش دید؟ از نظر من بهتر است چند واحد به واحدهای دروس دانشگاهی در زمینه این تجهیزات اضافه شود. اضافه کردن واحدهای مربوط به تجهیزات دندانپزشکی به رشته مهندسی پزشکی می تواند ریشه ای تر و مفیدتر باشد.

۳. توجه به سلامت مردم و رفاه آنان از جمله وظایف دولت است آنچه امروز مردم و جامعه ما با آن دست به گریبان است علاوه بر برخی دشمنیها، ناشی از عدم تدبیر نامناسب امور است. در همین راستا از مسئولین عالی رتبه اتخاذ سیاستهای صحیح و اجرای درست امور را خواستاریم. ۵.اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی (و دندانپزشکی) میبایست با اطلاع رسانی صحیح اقدامات و تصمیمات، ضمن بازگشت آرامش ،اطمینان در بین مدیران محترم شرکت ها و همکاران دندانپزشک و در نهایت بین مردم را ایجاد نماید. وجود اطلاعات شفاف بدون شک جلوی سود جویی های غیرمتعارف و زیاد طلبی ها را خواهد گرفت. با نهادها، شرکتها و افرادی که سود خود را در تهدید سلامت و امنیت مردم می بینند مورد درخواست همگان میباشد. با نظارت دقیق تر زمینه التهاب در افزایش قیمت مواد مصرفی وسایل و تجهیزات را از بین برده و نقش خود را در ارائه خدمات مناسب به مردم عزیز ایفا نماید. ۷. انجمن دندانپزشکی ایران با تاکید بر مسیر میانه روی و پرهیز از رفتارهای شعاری و بی نتیجه ، هرگونه همکاری با مسئولان در وزارت بهداشت و اتحادیه را برای انجام بهتر امور وظیفه خود میداند. حضور انجمن مادر و تصمیمات آن که بر اساس تصمیمات جمعی اتخاذ میشود ، فرصتی است تا با کمک و همیاری آن بخشی از مشکلات کشور در حوزه دندانپزشکی مرتفع گردد. در پایان از همکاران عزیز میخواهم با خویشتن داری و پرهیز از تعجیل در تهیه مواد مصرفی و تجهیزات زمینه ساز بازگشت آرامش در حوزه کاری خود شوند. مشکل امروز ما بخشی از مشکلات بزرگ کشور است و حل شدن آن در گرو همکاری دولت و آحاد اقشار و گروههای اجتماعی است بیایید همه با هم در این مقطع وظیفه خود را به درستی به انجام رسانیم.

موتورها به اهرمی وصل هستند که با حرکت موتور این اهرم چرخیده و به جلو و عقب رفته و با برخورد زائده های انتهایی آن به میکروسوئیچ ها حرکت متوقف می شود. معمولا با انجام یک سری تنظیمات می توان دامنه حرکات صندلی را معین نمود . معمولا جهت اطمینان بیشتر از میکروسوئیچ ایمنی نیز استفاده می شود تا در صورتی که میکروسوئیچ اول عمل نکرد این میکروسوئیچ مدار را قطع نماید و بدین ترتیب حرکت اصلی را متوقف کند . معمولا صندلی دارای یک وضعیت صفر است . دومین سیستم حرکت صندلی سیستم پنوماتیک است که کاملا هیدرولیک بوده و با روغن کار می کنند. 1-سیستم فرمان صندلی: ازسه کلید دوحالته که یکی فرمان بالاوپایین کفی صندلی ودیگری فرمان جلوعقب وکلید سوم به وضعیت صفر(ZERO POSITION)معروف است که دریک لحظه به هر دو موتور پشتی وکفی فرمان می دهد که به حالت اولیه برگرد. 2-الکتروموتور کفی: یک الکتروموتور چپگرد، راستگرد است و همچنین دارای بورد الکترونیکی که برای حرکت بالا و پایین در زیر صندلی قرار گرفته است.

از یک نوع چسب مخصوص استفاده میشود تا براکتها به دندانها متصل شوند. این چسب به اندازه کافی قوی میباشد تا بریسها را در طول درمان در موقعیت خود حفظ نماید، اما نباید زیاد محکم باشند زیرا که پس از اتمام درمان، بریسها باید برداشته شوند. براکتهای توربو لوازمی هستند که برای کاهش اوربایتهای (عدم تراز بودن ردیفهای دندانی) عمیق استفاده میشوند. تجهیزات عکاسی دندانپزشکی  این ابزار مانع گاز گرفتن بیمار توسط دندانهای عقبرفته میشود، این امر باعث میشود بهطور طبیعی دندانهای عقبرفته جلو آیند و در نتیجه عدم تراز دندانها اصلاح گردد. براکت توربو از براکت های کوچک فلزی متشکل شده که در پشت دندانهای جلوی فک بالا نصب میشوند. آنها بسیار مؤثر هستند چون به راحتی جدا نمیشوند. با این حال، ممکن است در ابتدا آنها در هنگام غذا خوردن برای بیمار مشکلاتی را ایجاد کنند. توصیه میکنیم در طول این دوره کوتاه، از غذاهای نرم استفاده نمایید. انتظار میرود ظرف چند ماه موقعیت دندانها اصلاح گردد.

دستگاه یونیت دندان پزشکی، کاربرد زیادی در این حوزه دارد که از بخشهای مختلفی تشکیل شده است. یونیت دندانپزشکی قیمت نسبتاً بالایی دارد، اما میتوان ادعا کرد که قیمت یونیت دندان پزشکی، به نسبت کارایی بالایی که دارد مناسب میباشد. در ادامه ویژگیها و اجزای یونیت صندلی دندانپزشکی را به طور مفصلتر معرفی خواهیم کرد. یونیت دندان پزشکی باید به صورت مرتب ضدعفونی شود از فاکتورهای مهم آن این است که بتواند در برابر ضدعفونی های مکرر شکل ظاهری خود را حفظ و تغییری در ظاهر آن ایجاد نشود. و همچنین راحتی در ضدعفونی کردن سطح آن بسیار مهم است. البته راحتی بیمار و دندانپزشک هنگام استفاده از آن نیز بسیار مهم است. و اینکه قیمت مناسب برای تهیه این دستگاه مقدم بر تمام ویژگی های گفته شده است. حال با وجود اینکه دندانپزشک اغلب وقت خود را در مطب و در کنار بیمار میباشد و وقت زیادی ندارد. اگر نیاز به خرید یونیت دندانپزشکی داشته باشد باید وقت زیادی را صرف جستجو برای یافتن یک نمونه با کیفیت قرار دهد.

  • برند ایمپلنت مربوطه
  • ادارات فرهنگی
  • مولت پرداخت کامپوزیت، با قیمت: 200000 تومان
  • ست کامل سرم شستشو سوپا مخصوص بیمار
  • مانیتورهای علامت حیاتی
  • آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند؟

خصوصا در هنگام جرمگیری کردن، میزان پاشیدن ذرات آب و قطرات خون حتی تا یک متر دورتر از محل درمان هم ممکن است. برای آشنایی با جرمگیری دندان، این مقاله را از دست ندهید. بنابراین نیاز است که تمام دستگاهها بلافاصله بعد از هر بیمار با کمک دستگاههای مخصوص استریل شود. کاری که در بسیاری مراکز بخاطر جلوگیری از استهلاک وسایل انجام نمیشود. و گاها بیش از 20 بیمار با یک توربین (دستگاه تراش دندان) درمان میشوند. تمام کاورهای صندلیها باید برای هرفرد تعویض شوند، افراد با پوشش کاوری مناسب وارد اتاق درمان شوند، همه سطوح با مواد مخصوص پاکسازی و ضدعفونی شوند تا ذرات میکروسکوپی هم پاک شوند. تمام این اقدامات و دهها کار دیگر زمانبر و هزینهبر هستند. قبل از هرچیز سلامتی بیماران ما برایمان مهم است، پس برایش هزینه میکنیم و از هیچ اقدامی کوتاه نمیآییم. پس ما نمیتوانیم ویزیت رایگان یا خدمت ارزان قیمت ارایه بدهیم. تجهیزات دندانپزشکی یکبار مصرف اما بهصورت منظم، برای خدمات مختلف جشنواره داریم و از دستمزدمان تخفیف در نظر میگیریم تا در این شرایط نابسامان اقتصادی، بتوانیم کمکی کنیم و مراجعینمان درمانی درست و اصولی و ایمن را تجربه کنند.

 

قیمت لپ تاپ استوک و راهنمای خرید آن

  1. توجه به ابعاد صفحه نمایش و تست آن
  2. ضد قطرات آب
  3. پردازنده مرکزی: Intel Core i5-8200Y
  4. مهرداد الف 29 فروردین 1399
  5. Lenovo ThinkPad X1 Yoga (نسل پنجم)

1. کابل فلت قسمت کلید پاور لپ تاپ که روی برد لپ تاپ وصل هست را از سوکت روی مادربرد جدا میکنیم و در بعضی لپ تاپ ها روی کیبرد یا متصل به کیبرد است. 2. کابل فلت تاچ پد موس را که روی مادربرد لپ تاپ بصورت سوکتی هست را جدا کنید که در بعضی از لپتاپها متصل به کیبرد میباشد. 3. دیسک درایو یا بلوری دیسک درایو را جدا کنید که در بعضی از لپتاپ ها کشویی هست را جدا کنید. قیمت لپ تاپ استوک در بعضی از لپ تاپ ها پیچ جدا سازی روی لپ تاپ میباشد و در بعضی از لپ تاپ ها پیچ در زیر قاب که باز میشود هست و لپ تاپ های جدید دیسک درایو ندارند. در صورت باز شدن قاب آن را به آرامی جدا کنید که اگر کابلی از زیر متصل به قاب است به آن آسیبی نرسد و جدا شود. 1. در آخر پیچهای روی مادربرد را که با علامت روی مادربرد لپ تاپ مشخص شده را باز میکنیم و به آرامی مادربرد لپ تاپ را در می آوریم. در تعمیرگاه لپ تاپ معمولا از پیچ گوشتی برقی برای باز و بسته کردن لپ تاپ استفاده میشود. مهمترین اشکالات در بازکردن لپ تاپ، برداشتن مادربرد لپ تاپ و باز کردن صحیح پیچ ها میباشد. البته در دوره آموزش تعمیر لپ تاپ شما با روش بازکردن انواع لپ تاپ های مختلف مانند مک بوک و توشیبا و دل بصورت عملی انجام میشود. سعی کنید اگر میخواهید خودتان این کار را انجام دهید حتما با صبر و دقت انجام دهید.

  • دو بلندگوی 2 وات با صدای دالبی
  • ظرفیت حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش لمسی و باریک
  • ظرفیت باتری : 41 وات در ساعت
  • ساخت نمودار های ریاضی پیشرفته

برای خرید بهترین مارک لپ تاپ دست دوم فقط نباید به مارک لپ تاپ ها توجه نمود. بیشتر کاربران با توجه به برند خرید می نمایند و دیگر به قطعات داخلی کاری ندارند. در صورتی که ممکن است لپ تاپ سونی را تهیه نمایید که دارای گرافیک یا پردازنده ی قدیمی باشد. این نکته هم ضروری است که بدانیم در تمام لپ تاپ ها برند خوب و بد وجود دارد. شرکت های تولید کننده ی لپ تاپ ها برای همه ی سلایق و بودجه ها، مدل های متنوعی را تولید کرده اند و این به نیاز کاربر بستگی دارد که دنبال چه مدلی بگردد. به طور کلی می توان گفت که شرکت های دل، لنوو، اپل، ایسوس، اچ پی و سونی از برندهای خوبی هستند که مدل های خوبی را تولید می نمایند. پس با توجه به بودجه ی خود یکی از این مدل ها را انتخاب نمایید که پشیمان نشوید.

اگر صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح میدهید، بررسی HP Envy x360 15 را ببینید. این جهش بزرگی است که ما منتظرش بودیم. همه اینها به لطف تراشه جدید M1، اولین SoC سفارشی اپل برای لپتاپها است. M1 با بهترین عملکرد توان به ازای هر وات پردازنده، عملکرد و عمر باتری مک بوک پرو را به سطح بالاتری میرساند. به طور خاص، MacBook Pro از تقریباً هر رایانه شخصی موجود در بازار، قدرتمندتر است. و علیرغم اینکه قدرت زیادی در چنین شاسی باریک و براقی گنجانده است، Pro برای آزمایش باتری ما، که آزمایش در دنیای واقعی را شبیهسازی میکند، 16 ساعت و 32 دقیقه فوقالعاده دوام آورد. با یک واحد پردازش تصویر، وبکم (720p) بهتر از قبل است و از آنجایی که بر روی معماری مبتنی بر ARM اپل اجرا میشود، برنامههای iPad و iPhone اکنون در مک در دسترس هستند. بله، اکنون میتوانید همه بازیها و برنامههای iOS مورد علاقه خود را روی لپتاپ خود اجرا کنید. تکمیل کننده پیشرفتهای متعددی که در جدیدترین مک بوک پرو یافت میشود، Big Sur، آخرین نسخه macOS است.

با یک لپ تاپ مهندسی ، طراحی فعالیت های سنگین زیادی انجام می شود به همین دلیل فعالیت های سنگین سخت افزار های قوی به خصوص پردازنده قوی میطلبد . لپ تاپ DELL 5510 دارای پردازنده مرکزی intel core i7 6820HQ از نسل ششم با لیتوگرافی 14 نانومتر می باشد که دارای مشخصات کلیدی چون 4 هسته و 8 ترید و حافظه کش 8 مگابایتی می باشد . فرکانس کاری این پردازنده از 2.70 مگاهرتز تا 3.60 مگاهرتز می باشد . همانطور که در بالا به ان اشاره کردیم این پردازنده دارای یک پردازنده گرافیکی مجتمع می باشد . شاید پردازنده گرافیکی مجتمع زیاد به گوشتان خورده باشد اما از کار و تفاوت ان با پردازنده گرافیکی اصلی اگاهی چندانی نداشته باشید . پردازنده گرافیکی مجتمع از نظر محل قرار گیری و حافظه با پردازنده گرافیکی اصلی متفاوت است ولی از نظر کارکرد یکی اند . پردازنده گرافیکی مجتمع داخل سی پی یو قرار گرفته و این ویژگی باعث شده پردازش تصاویر و برنامه ها را سریع تر انجام دهند و به علاوه این پردازنده گرافیکی مجتمع حافظه اختصاصی جداگانه ندارد .

حرف H: یعنی High Performance و رده بالا. لب تاپ دست دوم چنین CPU ای لپ تاپ را همردیف دسکتاپ میکند. البته مصرف باتری بیشتر، آن را کمی گرمتر میکند. معمولا در لپ تاپی که ضخامت بیشتری دارد و سنگینتر است به کار میرود تا سیستم کولینگ بهتری برایش فراهم شود. حرف U: در نسل ۱۱ دیده نمیشود امادر نسلهای قبلی یعنی Ultra Low Voltage و مصرف کم باتری و در لپ تاپ های سبک و باریک استفاده میشوند. نامگذاری پردازنده های نسل نهم اینتل تا نسل ۶ همانند حالت بدون پسوند G در نسل ۱۰ و ۱۱ است: یک رقم نسل، سه رقم SKU و یک یا دو حرف پسوند. در این قسمت جدولی مشتمل بر ۶ مدل core i5 داریم که همگی ۶ هسته، ۱۲ رشته و ۱۲ مگابایت کش دارند. TDP در مدلهای بدون K دارای ۶۵ وات هستند اما در مدل با K برابر با ۱۲۰ وات است. در ۱۰th-gen Core i5 ها، تفاوت ۱۰۴۰۰ و ۱۰۵۰۰ و ۱۰۶۰۰ بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاهرتز است و چون از مدلهای Locked هستند نمیتوان کلاک اسپیدشان را عوض کرد اما مدلهای ۱۰۶۰۰K و ۱۰۶۰۰KF را میتوان اورکلاک کرد.

  • پشتیبانی از ویندوز ۱۱
  • تعریف استوک، اپنباکس، ریفربیشد و
  • کیبرد لپتاپ توشیبا
  • سرعت پایه بالا
  • Alienware m17 R4
  • پردازنده گرافیکی: RX VEGA3 با ظرفیت 2 گیگابایت
  • نقد و بررسی

این ترکیب سختافزاری میتواند قدرت کافی برای انجام بیشتر وظایف روزمره مثل مرورگری اینترنت و تماشای ویدئو و کار با نرمافزارهای آفیس مثل ورد و اکسل و پاورپوینت را فراهم میکند. لنوو همیشه به تولید لپتاپهایی ارزان و با ارزش خرید زیاد معروف است و سری آیدیاپد ۳۳۰ هم از این قاعده مستثنا نیست. سری ۲۵۵ یکی از لپتاپهای جدید شرکت اچپی محسوب میشود که به پردازندههای Ryzen 3 مجهز شده است. در بین پردازندههای لپتاپها، این مدل قدرتی مشابه نسل هفتم پردازندههای Core i5 سری U دارد. این یعنی قدرتی زیاد برای انجام همه کارهای روزمره. سری لپتاپهای تینکپد E لنوو به معرفی نیازی ندارند. این لپتاپها جزو لپتاپهای مهندسی محبوب و پرفروش هستند و دلایل زیادی هم برای این موضوع وجود دارد. بدنهی خوشساخت و باکیفیت و کیبورد عالی و درگاههای فراوان فقط بخشی از امکانات این لپتاپ هستند. تینکپد E590 یکی از مدلهای جدید سری E بهحساب میآید که اتفاقا میتوانید مدلهایی از آن را در بازهی قیمتی بین ۶ تا ۸ میلیون تومان پیدا کنید.

ظرفیت نگهداری شارژ یکی از مهمترین فاکتورهایی است که برای خرید لپ تاپ باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا لپ تاپهای گیمینگ در مقایسه با لپ تاپهای معمولی به باتری بیشتری نیاز دارند. طبق بررسیهای صورت گرفته مشخص شده است که باتری لپ تاپ گیمینگ لنوو دوام بالایی دارند و این ویژگی لپهای لنوو را از سایر برندها متمایز میکند. این کمپانی محصولات خود را به قشر خاصی محدود نکرده است و در حقیقت برای هر سلیقهای و با هر بودجهای کالای اختصاصی تولید کرده است. مراکز خدمات لنوو در چندین کشور در سراسر جهان واقع شدهاند و این امر باعث میشود تا مشتریان بتوانند پشتیبانی و خدمات مورد نظر را در سراسر جهان بهدست آورند. در دسترس بودن گسترده مراکز خدمات به مشتریان اطمینان میدهد که خدمات فوری و دقیق دریافت میکنند. لنوو دائم در حال بروز و مجهز کردن محصولات خود است؛ بهطوری که نسل جدید لپ تاپهای گیمینگ خود را به GPU (کارت گرافیک) و CPU (پردازنده مرکزی) قدرتمندی مجهز کرده است. یکی از مهمترین فاکتورهایی که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید بدان توجه کنید وضوح و رزولوشن نمایشگر است، اما بهتر است بدانید که لپ تاپهای نسل جدید همگی دارای وضوح فورکی و فول اچ دی هستند. لب تاپ اچ پی استوک بدون شک میدانید که لپ تاپهای گیمینگ به کارتهای گرافیکی با قدرت بالا نیاز دارند تا قابلیت اجرای نرم افزارهای مختلف را با بالاترین کیفیت داشته باشند.

شکر تغار چیست را از این سایت دریافت کنید. آیا پیاز رازیانه برای شما مفید است؟ خواص پیاز رازیانه برای بدن معرفی خواص پیاز رازیانه؛اکسیر معجزه آسا مردم اغلب رازیانه را به خاطر طعم… آیا چای دارجلینگ برای شما مفید است؟ چطور آب سالم بنوشیم؟ چطور میشه 1 دقیقه ای آب را تصفیه کرد؟ شکر تیغال ( شکرکه ) طبیعت سرد و نیمه مرطوب دارد . شکرتیغال در طب سنتی به عنوان طعم دهنده به کار می رفته است . در پزشکی قدیم به عنوان ملین و متعادل کننده دستگاه گوارش استفاده میکردند . اغلب شکر تیغالها ( شکرکه ) حاوی حشره نمی باشد ولی در بعضی موارد نیز حشره داخل آن است . زمانی که شکر تیغال که همان پیله یا غلاف حشره است ، تازه باشد کمی شیرین است ، ولی وقتی که کهنه شده باشد شیرینی آن خیلی کم می شود و طعم نشاسته ای پیدا می کند .

درواقع ، استوک به معنی موجود در انبار می باشد. این اصطلاح که به اشتباه به کالاهای کارکرده و دست دو ، اطلاق میشود ، ممکن است شامل محصولی شود که حتی کمتر از یک هفته کار کرده باشد. اما به چه لپ تاپ هایی استوک گفته میشود ؟ درواقع درکشور های اروپایی ، احترام به حقوق مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین رو مشتریان میتوانند تا یک ماه ، محصولات خریداری شده خود به هر دلیلی ، مرجوع کنند. همچنین ، در کشور های خارجی ( بر عکس ایران D: ) ، از لوازم دیجیتالی ، خودرو و … مدت زیادی استفاده نمیکنند. به عنوان مثال شما میتوانید پس از مدتی ، لپ تاپ تان را به کمپانی سازنده تحویل دهید و لپ تاپی با مدل جدیدتر ، با قیمت مناسب دریافت کنید. لپ تاپ هایی که توسط مشتریان مرجوع میشوند به کشورهایی از جمله امارات ، دوبی و …

  • صفحه نمایش QHD Retina
  • کارکرد باتری
  • سری پردازنده
  • پردازنده: AMD Dual Core E-450 1.65 GHz
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • بدنه لپ تاپ از جنس آلومینیوم
  • اتصالات: یک درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 2.0

این گرافیک مناسب گیم و یا رندرگیری نیست اما میتواند در کارهای روزمره و… به شما کمک کند. برای اطلاع دقیقتر از سختافزار این لپ تاپ به بخش مشخصات تکمیلی مراجعه کنید. در سمت راست لپ تاپ تنها یک پورت USB 3.0 به همراه پورت mini Display قرار دارد. سمت چپ این لپ تاپ نیز پورتهای زیادی وجود ندارد. در این قسمت شما تنها میتوانید یک جک صدا را مشاهده کنید. در بسیاری از موارد شما نیاز به استفاده از تبدیلها پیدا میکنید. قیمت لپ تاپ استوک hp zbook g3 پشت و بالای لپ تاپ نیز خبری از پورت نیست و اکثر پورتها در سمت راست لپ تاپ قرار دارد. شارژدهی این لپ تاپ از طرف مایکروسافت ۱۳.۵ ساعت اعلام شده اما در آزمایشهای انجام شده این لپ تاپ در حالت معمولی و کارهای سبک می تواند حداکثر ۸ ساعت شارژدهی داشته باشد. با در نظر گرفتن شرایط میتوان عدد نهایی شارژدهی این لپ تاپ را بین ۵ تا ۷ ساعت دانست.

 

مجله پزشکی سلامت و بررسی اندازه طبیعی سنگ کیسه صفرا



ابن سینا نخستین شرط لازم برای طبابت را آگاهی و تسلط پزشک برعلم طب و بخشهای مختلف آن از جمله تشخیص، درمان، پیشآگاهی، پیشگیری و توانبخشی بیان کرده است تا از این طریق، آسیب و ضرری به بیمار نرسد. از نکات اخلاقی که در کتاب قانون مشهود است، استفاده از منابع علمی و اطلاعات موثق مختلف با ذکر منابع است. از سوی دیگر، ابن سینا با اعتقاد قلبی به موازین اخلاقی و شرعی اسلام، در قبال حکیم مطلق و بندگان وی از جمله بیماران، احساس تعهد و مسوولیت داشت. مجله پزشکی سلامت اختصاص جایگاه مطلوب به جامعه پزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است و برداشتن موانع و مشکلات آنها از مهمترین مسایلی به شمار می رود که باید بدان توجه کرد. کمبود یا عدم تخصص پزشک از جمله این موانع به شمار می روند. البته با گسترش دانشکدههای پزشکی و رشد کمی و کیفی پزشکی و نیروهای انسانی در حوزههای مختلف پزشکی و بهداشت تا مقدار زیادی از این نیازها برطرف شده است. از این رو، امروزه ایران به یکی از قطبهای تحقیقات، فناوری، سلامت، آموزش بهداشت و پزشک در منطقه تبدیل شده است و در بسیاری از عرصههای پزشکی و بهداشتی در ردههای بالای جهانی قرار دارد.
  • اخبار واحدها
  • تغییرات خلقی
  • متخصصین تغذیه
  • اشک مصنوعی، زغال فعال، پماد چشمی سدیم کلراید
شفقنا نوشت:- رییس بخش اورژانس بیمارستان سینا درباره تبعات مهاجرت برخی پزشکان می گوید: از ابتدای کرونا تا این لحظه نزدیک به 300 نفر شهید مدافع سلامت داشتیم. از ابتدای کرونا تا به امروز نزدیک به 5 هزار نفر بر اساس آمار نظام پزشکی مهاجرت داشتیم. کدام یک دردناک تر است؟ این همه هزینه کردید و نصف پزشکان رفته اند. شما نمی توانید از حرفه و علم این پزشکان استفاده کنید و متاسفانه فرصت را از کف دادید. بله، در همه رشته ها مهاجرت وجود دارد ولی در رشته هایی که منافع برای کشور و مردم بیشتر است، بیشتر مهاجرت می کنند. ما زحمتی را متقبل می شویم و درس می خوانیم که منافع خودمان را داشته باشیم و این منافع اگر در ایران تامین نشود به جایی می رود که منافع شان تامین شود. یکی از راه ها امروز خروج از کشور است. بخشی هم در همه رشته ها همت شان را برای این می گذارند که در کشور خودشان باشند و لذت ببرند. پزشکی و سلامت اجتماعیبنابراین اولین کسی که فکر می کند مشکل روانی دارید ، پزشک مراقبت های اولیه شما است. پزشک درمورد علائم شما که مدت طولانی است آنها را تجربه می کنید ، و اینکه آیا آنها ثابت هستند یا می آیند و می روند ، سؤال خواهد کرد. پزشک معالج مشکلات جسمی که می تواند باعث علائم شما شود را بررسی می کند و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که به کدام یک از این متخصصان مربوطه راهنایی بگیرید.. روانپزشک روانپزشک یک پزشک پزشکی (M.D. است که در پیشگیری ، تشخیص و معالجه بیماری روانی تخصص دارد. آموزش روانپزشک با چهار سال دانشکده پزشکی شروع می شود و پس از آن یک دوره کارآموزی یک ساله و حداقل سه سال آموزش تخصصی به عنوان ساکن روانپزشکی دنبال می شود. روانپزشک برای تمایز مشکلات سلامت روان از سایر شرایط اساسی پزشکی که ممکن است با علائم روانپزشکی ارائه شود ، آموزش دیده است. به عنوان پزشک ، روانپزشک مجاز به نوشتن نسخه است.

کانال پزشکی و سلامت

فقط در سال ۲۰۱۵ در ایالات متحده، بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در این حوزه کلاهبرداری شده است. بههمیندلیل، این صنعت بهشدت به سامانهای نیاز دارد که قابلیتهایی برای تأیید و بررسی صحت امور داشته باشد. بلاک چین میتواند این نیاز را برطرف کند و بنابراین اجرای یک سامانهی مبتنی بر بلاک چین در صنعت بهداشت جهانی واقعا ضروری است. نظام پزشکی فعلی، از بخشهای جداگانه و متمرکز بسیار زیادی تشکیل شده است. بیمارستانهای دولتی و خصوصی، کلینیکها، درمانگاهها، کلینیکهای تشخیصی، مطبهای خصوصی و بخشهای دیگری که هر یک بهطور جداگانه فعالیت میکنند. مسلما از چنین مجموعهی بزرگ و پراکندهای از سازمانهای دولتی و خصوصی انتظار نمیرود کارایی چندانی داشته باشند. برای روشنشدن موضوع، فقط شهر بوستون بهتنهایی حدود ۲۶ سامانهی مختلف برای ثبت اطلاعات پزشکی الکترونیکی دارد. رژیم دایت این پراکندگی نوعی هرجومرج بههمراه دارد و دغدغهی بزرگی برای حوزهی سلامت است. بههمیندلیل، متخصصان این حوزه با تشکیل تیمی از محققان سراسر جهان تصمیم دارند با همکاری یکدیگر راهی برای حل این مشکل پیدا کنند.
  • پرتوها مانند پرتوی فرابنفش
  • آلرژی چشم
  • تعیین شغل و موقعیت فرد در بدو استخدام
  • آموزگاران حوزه سلامت
  • سرطان تیروئید
  • اختلالات اشتها
زمان دریافت کارت آزمون ۲۰ مهر سال ۱۴۰۱ است و زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۲۲ مهر سال ۱۴۰۱ خواهد بود. توجه داشته باشید که وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ با مدرک دیپلم استخدامی ندارد و مقاطع تحصیلی کاردانی، لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا و بالاتر را شامل میشود. اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.همچنین برای دریافت منابع مطالعاتی و سوالات استخدامی وزارت بهداشت می توانید به این صفحه مراجعه نمایید. زمان ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات درمانی وزارت بهداشت از ۹ تا ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ است و زمان آزمون ۲۲ مهر سال ۱۴۰۱ است. برای مشاهده دفترچه آزمون استخدام دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ اینجا کلیک کنید. خیر در استخدام وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ مقطع دیپلم وجود ندارد. برای مشاهده بهترین منبع مطالعاتی برای آزمون استخدامی وزارت بهداشت اینجا کلیک نمایید. همچنین برای مشاهده اصل سوالات تخصصی رشته ها و مشاغل اینجا کلیک کنید. و همچنین در تمدن آسیای غربی باستان. با شروع انقلاب صنعتی فهمیده شد که قدرت ارتش و اقتصاد آنها هم وابسته به اندازه بدن و هم قدرت سربازان و کارگرهایشان دارد. افزایش شاخص میانگین اندازه بدن از آنچه که اکنون به عنوان کمبود وزن با توجه به میزان معمول بهشمار میرود، نقش چشمگیری را در گسترش جوامع صنعتی بازی میکند. بنابراین قد و وزن هر دو در طول قرن ۱۹ در کشورهای توسعه یافته افزایش یافت. در طول قرن ۲۰ همچنانکه جمعیتها به یک ژنتیک بالقوه قد و وزن رسیدند، شروع به افزایش بیشتر قد خود در نتیجه چاقی کردند. در دهه ۱۹۵۰ افزایش ثروتها در جهان توسعه یافته روحیه و اخلاقیات بچگی را کاهش داد، اما با افزایش وزن بدن، بیماریهای قلبی و کلیوی افزایش یافته و بیشتر رایج شد. در طول این دوره شرکتهای بیمهای رابطه بین وزن و توقعات زندگی و افزایش چاقی مفرط را دریافتهاند. فرهنگهای بسیاری در طول تاریخ چاقی را به عنوان یک عیب شخصیتی میدیدهاند. دکتر منتظری در خصوص حذف ارز ترجیحی در حوزه درمانی کشور معتقد است: حذف ارز ترجیحی در حوزه سلامت دارو و تجهیزات بدون شک بر مشکلات خواهد افزود. اگر این اتفاق در آینده بیفتد قیمت دارو و تجهیزات بسیار بالا می رود. وی ادامه داد: کسانی که در حوزه اقتصاد سلامت قصد سرمایه گذاری دارند با توجه به شرایط فعلی توجیهی برای بازگشت سرمایه خود ندارند، پس یا این حوزه را رها کرده یا از ورود به آن منصرف شده اند. با توجه به شرایطی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، از جمله تورم افسارگسیختهای که وجود دارد باید ارزش خدمات و کالاهایی که در حوزه پزشکی ارائه میشود را به واقعیتها نزدیک کنیم. دکتر بابایی معتقد است: در سال ۱۴۰۱ بایستی در سبد کالاهایی که ماهانه مشخص و به مردم ارائه میشود بخش خدمات درمانی (دولتی و خصوصی) را جای داد، چون پایداری در بازار اقتصاد سلامت نمیبینیم. این فناوری ها طیف گسترده ای از کاربردها را شامل می شوند، از اپلیکیشن ها گرفته تا استفاده گجت های مختلف به عنوان یک وسیله پزشکی. در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط دکتر فاطمه نعمت اللهی ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید. با امید به زندگی طولانی تر، افزایش تعداد افرادی که با بیماری های مزمن زندگی می کنند و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، فشار زیادی بر سیستم های بهداشتی در سراسر جهان تحمیل می شود. ضمنا یک روند رو به رشد وجود دارد که علم پزشکی را به سمت پزشکی دیجیتال در مراقبت های بهداشتی هل می دهد. همزمان با افزایش استفاده از پلتفرم های سلامت دیجیتال، بیماران سریعتر به خدمات بهداشتی دسترسی پیدا می کنند و متعاقبا کیفیت مراقبت از آن ها بهبود پیدا می کند. در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط دکتر سیروس مومن زاده ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پزشکی و سلامت جامعه

علاوه بر آن، نظرات کاربران هم خود راهنمایی جامع برای سایر بیماران میشود. همچنین دکترتو در مقایسه با سایر برندهای خارجی و ایرانی در حوزه خدمات آنلاین پزشکی، خدمات جامعتر و جغرافیایی گستردهتر را شامل میشود. به عنوان مثال دکترتو در کنار خدمات خود، مجله سلامتی هم دارد که قصد دارد با این روشها سطح عمومی سلامت را بالا ببرد. دریافت نوبت از مطب پزشکانی که که تقاضای بالایی برای دریافت نوبت دارند، بسیار سخت و طاقتفرسا است. به همین دلیل، گاهی اوقات نیاز است تا بیماران یا بستگان و دوستان آنها برای دریافت نوبت در زمان خاصی به مطب مراجعه کرده و نامنویسی کنند. این موضوع موجب ایجاد شلوغی در مطبها و تشکیل صف میشود که این فرایند برای مراجعان خوشایند نیست. گاهی اوقات زمان تعیینشده توسط پزشک برای ویزیت دقیق نبوده و این موضوع باعث میشود تا زمان زیادی را بیماران در مطب منتظر بمانند. با شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصلهگذاری اجتماعی، تعداد افرادی که در یک مطب میتوانند منتظر بمانند نیز کاهش یافته است. به همین علت نیاز به زمانبندی دقیقتر نوبتدهی حضوری به بیماران بیشتر حس میشود تا محدودیت فضای مطبها منجر به عدم رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و ابتلای افراد حاضر در مطب به کرونا نشود. در شروع گفتیم، بدون اینترنت نمیتوان زندگی کرد. در پایان میگوئیم بدون خدمات پزشکی آنلاین دیگر نمیتوان به راحتی زندگی کرد. گسترش اندازه بازار سلامت در جهان و ایران و سیاستگذاریهای جهانی نشاندهنده این است که تا چندین سال دیگر، آیندهای به جز سلامت الکترونیک برای خدمات پزشکی نمیتوان دید. ایران هم مسیر رشد خود را به سرعت طی میکند. در این مسیر استارتاپهای سلامت بیش از پیش جدی گرفته میشوند.
  • مشکلات اجتماعی
  • تاخیر کلی رشد
  • دکتر آرش محبوبی، دانشیار گروه فارماسیوتیکس
  • حمله بیماران وحشی به انسان
↑ Oreopoulos A, Padwal R, Kalantar-Zadeh K, Fonarow GC, Norris CM, McAlister FA (2008). "Body mass index and mortality in heart failure: A meta-analysis". ↑ Oreopoulos A, Padwal R, Norris CM, Mullen JC, Pretorius V, Kalantar-Zadeh K (2008). "Effect of obesity on short- and long-term mortality postcoronary revascularization: A meta-analysis". Obesity (Silver Spring). 16 (2): 442-50. doi:10.1038/oby.2007.36. ↑ Diercks DB; Roe MT; Mulgund J; et al. 2006) اندازه طبیعی سنگ کیسه صفرا . "The obesity paradox in non-ST-segment elevation acute coronary syndromes: Results from the Can Rapid risk stratification of Unstable angina patients Suppress ADverse outcomes with Early implementation of the American College of Cardiology/American Heart Association Guidelines Quality Improvement Initiative". ↑ ۶۷٫۰ ۶۷٫۱ ۶۷٫۲ ۶۷٫۳ Lau DC, Douketis JD, Morrison KM, Hramiak IM, Sharma AM, Ur E (2007). "2006 Canadian clinical practice guidelines on the management and prevention of obesity in adults and children summary". CMAJ. 176 (8): S1-13. ↑ Bleich S, Cutler D, Murray C, Adams A (2008). "Why is the developed world obese?". Annu Rev Public Health.

بررسی لق شدن دندان دائمی در مجله دندانپزشکی ایران دنتال

  1. لایت کیور
  2. برس مویی و رابرکپ
  3. لامپ دندانپزشکی
  4. توتفرنگی برای سفیدی دندان
  5. از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) استفاده شود
پزشکانی هستند که در زمینه بهداشت دهان و دندان کودکان تخصص دارند. با کنترل های دوره ای (معاینه، اشعه ایکس، مقایسه الگوهای مدل دندان و فک سالی یک بار) بررسی می کنند که آیا رشد و تکامل کودک با رشد سلامت دهان و دندان سازگاری دارد یا خیر. متخصصان پدودنتیست با تجربه اولین ارتباط پزشک و بیمار را با کودکان همراه با خانواده در محیط ها و شرایط مناسب برای کودکان انجام می دهند. این عمل مهمترین عامل جلوگیری از ایجاد فوبیای دندانپزشکی در کودکان است.

درمان بوی بد دهان  متخصصین اطفال از سن ۳ تا ۴ سالگی به کودکان و خانواده مسواک زدن صحیح را آموزش می دهند. برای تداوم این رویه خانواده ها باید عادت مسواک زدن در خانه را برای فرزندان خود الگو قرار دهند و از تداوم آن اطمینان حاصل کنند. کودکانی که از ۳ تا ۴ سالگی عادت به دکتر رفتن را شروع می کنند ورابطه پزشک و بیمار را بهبود می بخشند، از پوسیدگی به خصوص در دندان های شیری پیشگیری می کنند.

  • ساکشن ها
  • کنترل رژیم غذایی و نوع خوراکی هایی که کودک میخورد
  • چراغ یا لایت (Light)
  • ابزار دندانپزشکی
هر نوعی از پروسههای درمانی میتواند برای زنان باردار دلهرهآور باشد و در نتیجه بهترین اقدام پیشگیری از آنهاست. اولین و ضروریترین اقدام برای پیشگیری از بروز هرگونه عفونت در دندان و درنتیجه پیشگیری از درمان ریشه بکارگیری یک بهداشت دهان و دندان مناسب است. به برنامهی زمانی بهداشت دندانهایتان پایبند بمانید و روزی دو بار مسواک بزنید. از خوردن غذاها و خوراکیهایی با مقدار قند بالا خودداری کنید. غذاهایی با میزان قند بالا دلیل اصلی پوسیدگیهای دنداناند. اگر هم اصرار و اشتیاق زیادی به خوردن شیرینیجات دارید حتما بعد از خوردنشان مسواک بزنید. همچنین مشاهده شده که هورمونهای بارداری میتوانند بر سلامت دندانها اثرگذار باشند. باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندانها و لثهتان را چک کند. چکآپ مداوم باعث کاهش شانس عفونت و پوسیدگی در دندان میشود و در پیشگیری از عصب کشی دندان بسیار مفید است. پیشگیری از عصب کشی دندان در ایام بارداری خود را سلامت نگهدارید تا فرزندتان بتواند بهخوبی رشد کند. این شامل مراقبت از دندانها نیز میشود. مشکلات دندانهایتان را دستکم نگیرید و به محض مشاهدهی مشکل به دندانپزشک رجوع کنید.

فروش تجهیزات دندان پزشکی

علاوه براین سایت دنتیوا دارای بخش خدمات شگفت انگیز می باشد. در این بخش محصولات با قیمت کمتر یا تخفیف بسیار مناسب به فروش می رسند. هدف مجموعه خرید اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی به طور اینترنتی و با سرعت بالا است. ازجمله ویژگی های آن پرداخت آسان، ضمانت اصل بودن کالا، ارسال سریع و همچنین پشتیبانی بیست و چهار ساعت است. نحوه ثبت سفارش در سایت دنتیوا بسیار راحت بوده و تنها با انتخاب محصول مورد نظر خود و سپس مراجعه به بخش سبد خرید و درج اطلاعات، می توانید در کوتاه ترین زمان آن را داشته باشید. سایت دنتال استور از دیگر سایت های اینترنتی و فعال در زمینه انواع محصولات دندانپزشکی می باشد. علاوه براین دارای بخش تجهیزات کارکرده نیز می باشد که با توجه به این که دست دوم هستند قیمت بسیار مناسب تری دارند. این فروشگاه روزانه بر روی تعداد بالایی از محصولات خود تخفیف های بسیار خوبی اعمال می کند که می توانید از این تخفیفات نیز استفاده کنید. امروزه یکی از مهم ترین مباحث موجود در جامعه که می توان گفت تمامی کشورها با آن دست و پنجه نرم می کنند ویروس کرونا بوده که بیماری جدید و قابل انتقالی است که طبیعتا خطرات جدی نیز به همراه دارد حال در اینجا بسیاری از افراد امروزه در خصوص دندانپزشکی و کرونا سوالاتی می پرسند و تمایل دارند بدانند آیا در هنگام بروز این ویروس در کشور، مراجعه به دندانپزشکی خطرناک است یا خیر؟ به طور کلی باید بدانید با توجه به اینکه در حال حاضر خطرات ویروس کرونا برای تمامی افراد وجود دارد، لازم است تا حد امکان از منزل خارج نشده و به محل های عمومی چون دندانپزشکی مراجعه نشود. اما با این وجود اگر ضرورتی برای مراجعه به دندانپزشکی در در این زمان وجود داشت، لازم است حتما به توصیه هایی که در ادامه در خصوص دندانپزشکی در شرایط کرونا بیان شده است توجه کنید. برای تست کرونا کلیک کنید. همچنین بخوانید: کامپوزیت دندان چیست؟ همانطور که گفته شد یکی از نکات بسیار مهم در خصوص مراجعه به دندانپزشکی در شرایط شیوع ویروس کرونا شستشوی درست دست ها در هنگام خروج و ورود به دندانپزشکی می باشد. برای پیشگیری و جلوگیری از انتقال این ویروس توصیه می شود که حتماً دست های خود را ترجیحا با آب گرم و صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه به روش صحیح شستشوی دهید. علیرغم اینکه لازم است بیماران و مراجعه کنندگان برای پیشگیری از بیماری کرونا در مطب دندانپزشکی اقداماتی انجام دهند لازم است تا دندانپزشکان و همکارانشان نیز اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند. اهرم شیر آب هم بسیار آلوده است و نیاز به ضدعفونی های مکرر دارد. 5) دهانشویه دیگری مصرف کنیم یا نه؟ هانشویه های روزانه که مقدار الکل کمی دارند هست می توانند کمک بهداشتی خوبی برای کاهش میزان ویروس در دهان باشند. مقاله ” دندانپزشکی و کرونا” ، دهانشویه هیدروژن پروکساید را به عنوان انتخاب خوب معرفی می کند. مجله دندانپزشکی ایران دنتال 6) دست دندان یا پلاک ارتودنسی فراموش نشود! اگر نایت گارد دارید یا از پلاک دندانی متحرک یا نگهدارنده ارتودنسی استفاده می کنید, مرتب آنها را با محلول آب گرم و صابون مایع بشویید. برای سالمندان که ازدست دندان استفاده می کنند، توصیه می کنیم هر چند روز یکبار، دندانها را در ظرفی حاوی چند قطره وایتکس برای 10 دقیقه قرار بدهید و بعد خوب آبکشی کنید. بعد از این کار شستن دست را فراموش نکنید. توصیه های سازمان بهداشت جهانی بر این است که که پیشگیری از ابتلا به کرونا بهترین راه برای مقابله با این بیماری است. آیا رفتن به دندانپزشکی در دوران اوج کرونا خطرناک است؟ شاید آن قدری که برای دندانپزشکان خطرناک است، برای مراجعین خطرناک نباشد. چرا که دندانپزشکان در فاصله بسیار کم با تنفس بیمار هستند و طبق مطالعات خطر برای دندانپزشکان، حتی از کادر اورژانس هم بیشتر است. به همین خاطر اکثر مطب های دندانپزشکی تعطیل هستند البته این اصلا به آن معنی نیست که می توانید برای هر کاری به دندانپزشکی بروید. فقط برای کارهای اورژانس، خدمت رسانی انجام می شود. این کارهای اورژانس شامل درد شدید دندان، آبسه و عفونت، تورم صورت همراه با تب و لرز و از این دست مشکلات است. اگر کمی درد دندان دارید، با مسکن ها کنترل کنید. بهترین مسکن، ژلوفن است که باید هر 8 ساعت تکرار شود. اگر درد شدید شد و به ژلوفن پاسخ نداد، 2 ساعت بعد استامینوفن کدیین بخورید. در این مطلب پانزده وسیلهی جراحی را معرفی میکنیم که وجود آنها برای دندانپزشکی ضروری است. این صندلی دندانپزشکی به چند سو میچرخد که برای انجام عملهای مختلف ایدهآل است. پیکربندی مدولار این صندلی به دندانپزشک اجازه میدهد یونیت دندانپزشکی را بر اساس شرایط و محیط خاص کار تنظیم کنند. کمپرسورهای هوا انواع مختلفی دارند. دندانپزشک برای خرید این دستگاه باید مدلی را انتخاب کند که مناسب نوع جراحیهایی که انجام میدهد باشد. یکی دیگر از تجهیزات دندانپزشکی دستگاه ساکشن است که دنپزشک بر اساس نیازهای خاص خود باید نوع مناسب آن را انتخاب کند. همچنین مراقبت و نگهداری از آن هم باید با دقت و با توجه به دستورالعمل سازندهی آن صورت بگیرد. این دستگاه نیز برای عکسبرداری دیجیتال از دندانها مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از برندهای آن MyRay به سفلا دنتال گروپ تعلق دارد که یکی از سازندگان اصلی در اروپا با سابقهی بیش از نیم قرن فعالیت است. MyRay در اصل برای سهولت کار و عملکرد خوب طراحی شده است.دلایل دیگری نیز برای مراجعه به دندانپزشک وجود دارد. هورمونهای بارداری باعث میشود دندانها مستعد پوسیدگی شود که دلیل مهمی برای مراجعه به دندانپزشک پیش از بارداری است. لثهها نیز در دوران بارداری متورم، ملتهب و مستعد خونریزی میشود. حساس شدن و تورم لثهها باعث میشود بیشتر در معرض آلودگی باکتریایی و تشکیل پلاک قرار گیرند که این مسئله در برخی زنان باعث التهاب لثه میشود. درمان نشدن التهاب لثه میتواند تبدیل به عارضۀ جدیتری به نام پریودنتیت شود که با بروز عوارض مختلفی در دوران بارداری نظیر دیابت بارداری، زایمان زودرس و پرهاکلامپسی مرتبط است. به همین دلیل، بهتر است هر مشکلی را پیش از باردار شدن برطرف کنید تا تبدیل به مشکل جدیتری نشود. درصورتیکه لثهها یا دندانهای شما نیاز به مراقبت خاصی دارند با دندانپزشک خود در این مورد مشورت و برنامهریزی کنید. اگر مشکلات زیادی از نظر بهداشت دهان و دندان دارید، پیش از باردار شدن زمانی را به درمان هر کدام از آنها اختصاص دهید. برای مراقبت از دندانهای خود قبل و بعد از بارداری، نسبت به استفاده از نخ دندان و مسواک سختگیر باشید. برای پیشگیری از پوسیدگی دندان از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید و برای کاهش باکتریهای موجود در دهان، روی زبان خود را نیز مسواک بزنید. اگر پس از هر وعدۀ غذایی مسواک نمیزنید، آدامسی بجوید که با زایلیتول شیرین شده است. جویدن آدامس باعث افزایش بزاق میشود و دندانها را تمیز میکند. آدامسهای حاوی زایلیتول به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک میکند، یک جرعه شیر بنوشید، کمی پنیر را به آهستگی بجوید یا مقداری آجیل بخورید. این سه مورد به شستن کربوهیدراتهای باقیمانده از روی دندانها کمک میکنند و اسیدهای باقیمانده در دهان که باعث پوسیدگی دندان میشوند را خنثی میکنند. در ضمن مراقب وعدههای غذایی و میانوعدههای خود باشید. تجهیزات دندانپزشکی شامل طیف بسیاری از وسایلف ابزار است که در این قسمت قصد داریم به معرفی هر کدام از آن ها بپردازیم. از تجهیزات مهم دندانپزشکی می توان به موارد زیر اشاره نمود. دندانپزشک ها بعد از هر جراحی نیاز دارند تا ابزار و لوازم خود را استریل کنند. دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی به منظور سترون سازی ( از بین بردن میکروب ها در فشار هوای بالا ) به کار می رود. عملکرد این دستگاه بر پایه آب بوده و عمل الودگی زدایی را با دقت بالا انجام می دهد. اتوکلاو دندانپزشکی با بخار اشباع شده اقدام به استریلیزاسیون ابزار دندانپزشکی می نماید. برای تشخیص آبسه ، پوسیدگی ، مشکلات فک و دندان و آسیب های دیگر از دوربین دندانپزشکی یا رادیوگرافی دندانپزشکی استفاده می شود. دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی دارای انواع مختلفی هستند و به دو دسته رادیوگرافی داخل دهانی و خارج دهانی تقسیم میشوند. از کویترون دندانپزشکی برای از بین بردن پلاک ها و لکه های ناشی روی دندان توسط اولتراسونیک استفاده می شود. از لایت کیور برای استری قلم استفاده می شود. گان جراحی دندانپزشکی اغلب از جنس اپان باند تولید میشوند و در تمامی جراحی های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ گان های تولیده شده به رنگ سبز و یا آبی بوده و از خستگی چشم در حین کار جلوگیری می کند.
  • ماهی (ماهیهای چرب، ماهی قزلآلا، ماهی تن)
  • اشترن وبر
  • رادیلوژی دندان
  • ترمیم و برطرف کردن آسیبها و شکستگیهای دندانها
  • مسواک زدن
  • راهنمای انتخاب رنگ
  • صندلی دندانپزشکی (Chair)
دوره دستیار دندانپزشکی شامل آشنایی کامل با حرفه ی دستیار دندانپزشک و وظایف دستیار دندانپزشک، آموزش مراحل و روند و ابزارهای مورد نیاز در درمان های رایج دندانپزشکی، آشنایی با نحوه پذیرش بیماران و اطلاعات مربوط به تشکیل پرونده برای بیماران، آموزش انواع رادیوگرافی های دندانی، کاربرد و تهیه ی آن ها، آشنایی با بیش از 60 نوع ابزارو وسیله و همچنین کلیه تجهیزات موجود در مطب دندانپزشکی و نحوه کار با آن ها، آشنایی با انواع مواد مورد استفاده در دندانپزشکی و نحوه صحیح تهیه آن ها و… لق شدن دندان دائمی برای دریافت این آموزش ها می توانید بر روی تصویر زیر کلیک و وارد صفحه این دوره شوید. داود وکیلی هستم ؛ نویسنده ارشد مجموعه آموزشی دنتال مد | در این وبسایت علاوه بر آموزش های کاربردی برای دستیاران کنار دندانپزشک ، آموزش هایی برای سلامت و بهداشت دهان و دندان برای کاربران عزیز گردآوری می کنیم . امید که مورد استفاده واقع شود.